سیلاب در مرغاب غور: وقوع فاجعه انسانی نزدیک است

نوشته شده توسط:مجله 8 نیوز 8 نیوز | ۰ دیدگاه

شرایط بحرانی و نیاز مبرم به کمک‌های بشری

در پی سیلاب‌های اخیر در ولسوالی مرغاب ولایت غور، افغانستان، راه‌های ارتباطی این منطقه به مرکز ولایت و سایر ولسوالی‌های همجوار مسدود شده است. ساکنان محلی با مشکلات حاد در تأمین مواد غذایی و دارویی روبرو هستند. این سیلاب به ولسوالی‌های مرغاب، چهارسده، تیوره، ساغر و الفاروق خسارات شدیدی وارد کرده است. با بسته شدن راه‌های ارتباطی، کمک‌های بشری هنوز به این مناطق نرسیده است.

وضعیت اضطراری در قریه‌های ولسوالی مرغاب

در ولسوالی مرغاب، مسدود شدن دره شاه و عروس به شرایط بسیار وخیمی منجر شده است. قریه‌های اسپرف، دره تخت، دره چات، سندیز، ناکدیز و دیگر مناطق که حدود ده هزار خانواده در آن‌ها سکونت دارند، به بازار شورابه مرکز ولسوالی دسترسی ندارند. مردم این مناطق با کمبود شدید غذا بت ناب، دارو و سایر نیازهای اولیه مواجه هستند و وضعیت روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

هشدار مقامات محلی درباره فاجعه انسانی

عبدالکریم ابوشعیب، رئیس فواید عامه (خدمات عمومی) حکومت طالبان، مشکلات مردم را جدی ارزیابی کرده و هشدار داده است که اگر راه‌ها باز نشود و برای مردم سرپناه و غذا تأمین نگردد، فاجعه انسانی رخ خواهد داد. امان‌الله پیکار، ولسوال مرغاب حکومت طالبان نیز تأکید کرده که تا کنون هیچ نهاد کمک‌رسان به محل نرسیده و حل مشکلات مردم در توانایی ولسوالی و اداره محلی غور نیست.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...