شوک در ایران؛ شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش در سانحه هوایی

نوشته شده توسط:مجله 8 نیوز 8 نیوز | ۰ دیدگاه

سقوط بالگرد رئیس‌جمهور؛ ایران در سوگ ملی

خبر تکان‌دهنده‌ای که ایران را به سوگ نشاند؛ «بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان، در مسیر منطقه جنگلی دیزمار، بین روستای اوزی و پیر داوود، دچار سانحه شد و به شهادت رسید.»

شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه

در این حادثه دلخراش، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محترم کشور، به همراه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، مالک رحمتی، استاندار تبریز، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید مهدی موسوی، سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور، و سه خلبان کادر پرواز به شهادت رسیدند.

عملیات جستجو و تأیید خبر شهادت

جستجوی ۱۵ ساعته برای یافتن محل وقوع سانحه و پیدا کردن بالگرد رئیس‌جمهور، لحظاتی پرالتهاب و سخت را رقم زد. در نهایت، در ساعات ابتدایی صبح امروز، با پیدا شدن لاشه هلیکوپتر، خبر شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش تأیید شد.

واکنش‌ها به شهادت رئیس‌جمهور و همراهان

حسن روحانی: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی

حسن روحانی، رئیس‌جمهور پیشین، با انتشار پیامی ضمن ابراز تأسف از این حادثه، نوشت: «خبر ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و همراهان، موجب تأثر و نگرانی فراوان شد. این حادثه دلخراش به شهادت حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم و دیگر همراهان منجر شد و صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد.»

سید حسن خمینی: شهادت ناباورانه

سید حسن خمینی، تولیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، با تعطیل کردن کلاس‌های درس خود، در پیامی نوشت: «حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر شدید شد. اینجانب از سال‌ها قبل با شهید حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی آشنایی و معاشرت داشتم.»

محمدجواد آذری جهرمی: شهادت، مرگ تاجرانه

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم، در پیامی نوشت: «بی‌شک، ایران عزیز ما امروز با خبر شهادت رئیس‌جمهور متأثر است. صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت، این مرگ تاجرانه نصیب او شد. داغ جانسوز دیگری که امروز متحمل هستیم، فقدان رجل الهی، آیت‌الله آل‌هاشم است.»

امیر محمدرضا آشتیانی: ضامن‌ترین امام تو را در برگرفت

امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیز در واکنش به شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه نوشت: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ. آهو شدن که قسمت هرکس نمی‌شود/ ضامن‌ترین امام تو را در برگرفت. خادم‌الرضا آیت‌الله رئیسی و همراهان محترم ایشان، در ایام ولادت امام رضا (ع)، در میدان "جهادِ خدمت به مردم" به شهادت رسیدند و مهمان آن امام مهربان شدند.»

تسلیت به مقام معظم رهبری و ملت ایران

این ضایعه بزرگ و شهادت مسئولان خدمتگزار مردم را به حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، هیأت دولت، خانواده محترم شهدا و مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌کنیم و با طلب مغفرت و رحمت برای آن عزیزان، امیدواریم روح شهدا با اولیاء الهی محشور شود.

حادثه‌ای دردناک برای ملت ایران

سانحه هولناک سقوط بالگرد جت بت رئیس‌جمهور محترم، وزیر امور خارجه خیراندیش، امام جمعه محترم و استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان، حادثه‌ای بود دردناک که امیدواریم لطف ویژه حضرت پروردگار آن را جبران نماید.

شهادت در راه خدمت

هجرت رئیس‌جمهور اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، دکتر حسین امیرعبداللهیان و دکتر مالک رحمتی، تیم ایثارگر حفاظت و کادر خدوم پرواز را به مقام معظم رهبری، خانواده‌های داغدار، مردم شریف ایران و تمامی خدمتگزاران صدیق تسلیت عرض نموده و از خداوند منان علو درجات ایشان را مسئلت داریم.

ادامه راه خدمتگزاری

لازم است مردم شریف ایران اطمینان داشته باشند که ذیل عنایات حضرت ولی عصر (عج)، خللی در حرکت کشور و انجام وظایف مسئولان پیش نخواهد آمد و کارها بر روند قانونی آن انجام خواهد شد، إن‌شاءالله. از درگاه ربوبی عزت و سربلندی جمهوری اسلامی و مردم عزیز ایران را خواهانیم.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...