توقف شماره‌گذاری خودروی چینی X55 پرو به دلیل نواقص ایمنی

نوشته شده توسط:مجله 8 نیوز 8 نیوز | ۰ دیدگاه

درخواست سازمان ملی استاندارد ایران

سردار سیدتیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا، اعلام کرد که به درخواست سازمان ملی استاندارد، شماره‌گذاری خودروی چینی ایکس ۵۵ پرو (X55 PRO) در تمامی مراکز شماره و پلاک‌گذاری کشور متوقف شده است. این تصمیم به دلیل ضعف و نقص در برخی قطعات این مدل خودرو اتخاذ شده است.

تاکید بر رعایت استانداردهای ایمنی

سردار حسینی تصریح کرد که تا زمانی که سازمان ملی استاندارد شرایط ایمنی و استاندارد این خودرو را تایید نکند، پلیس راهور از صدور پلاک برای این مدل خودرو خودداری خواهد کرد. وی افزود که بر اساس قانون، تمامی فرآیندهای پلاک‌گذاری باید با تایید سازمان ملی استاندارد صورت گیرد و هیچ شماره‌گذاری خارج از این چهارچوب انجام نخواهد شد.

اعلام رسمی توقف شماره‌گذاری

سازمان ملی استاندارد ایران هفته گذشته با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل نقص فنی و ایمنی در برخی از خودروهای مدل ایکس ۵۵ پرو تولیدی شرکت مدیران خودرو، تا اطلاع ثانوی شماره‌گذاری این خودرو متوقف شده است. دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع، حمل و نقل و ماشین‌آلات این سازمان در نامه‌ای به پلیس راهور ناجا اعلام کرد که بر اساس بررسی‌های فنی انجام شده و مطابق با مفاد استاندارد ملی ایران به شماره ۶۹۲۴، این خودرو دارای نقص ایمنی بحرانی است و اعتبار تأیید نوع آن تعلیق شده است.

نگرانی‌های عمومی

در هفته‌های اخیر، تصاویری از شکسته شدن اکسل (محور متصل کننده چرخ) خودروی ام‌وی‌ام X55 پرو و واژگونی آن در حال تردد سایت شرط بندی با شارژ 10 تومان منتشر شد که باعث نگرانی‌های جدی در میان کاربران و خریداران این خودرو گردید. این تصاویر به وضوح نشان‌دهنده مشکلات جدی در ساختار و ایمنی این مدل خودرو بود.

تاثیرات و اقدامات آینده

این اقدام نه تنها برای تضمین ایمنی کاربران انجام شده است، بلکه نشان‌دهنده جدیت سازمان‌های مسئول در نظارت و کنترل کیفیت خودروهای موجود در بازار است. انتظار می‌رود که شرکت مدیران خودرو با همکاری سازمان ملی استاندارد و پلیس راهور، اقداماتی جهت رفع نواقص موجود و بهبود ایمنی این خودروها انجام دهد تا مجدداً اجازه شماره‌گذاری برای این مدل صادر شود.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...